Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Llicència urbanística

Aquest tràmit permet sol·licitar una llicència d’obres. Les obres, instal·lacions o construccions, no es podran iniciar fins a la notificació de la concessió de la llicència, la qual autoritzarà l’execució d’obres durant un termini de fins a una màxim de 3 anys, segons el projecte tècnic aprovat. Abans de la finalització d’aquest termini es podrá sol·licitar una pròrroga per acabar les obres d’un màxim de 1 any i 6 mesos. El termini per iniciar les obres será d’1 any, el qual també es podrá prorrogar fins a 6 mesos més, però s'haurà de ternir en compte que el termini màxim d'execució inclou també el termini per iniciar les obres; són terminis simultanis, no consecutius.
 
Resten subjectes al règim de llicència urbanística les actuacions urbanístiques següents:
- Construcció d’obra nova.
- Intervencions en edificis existents que alterin la configuració arquitectònica (art.2.2.b de la LOE).
- Enderrocament total o parcial i/o reforma i ampliació que afectin a fonaments o elements estructurals, volum o superfícies construïdes, ús urbanístic, nombre d’habitatges, establiments o altres elements susceptibles d’aprofitament privatiu (art.33 del RPLUC).
- Canvi d’ús a residencial.
- Intervenció en béns o àmbits amb protecció patrimonial cultural, arqueològica, arquitectònica o urbanística, o en els elements objecte de protecció.
- Obres puntuals d’urbanització no incloses en un projecte d’urbanització (completar condicions de solar, guals, etc.).
- Instal·lació de grua.
- Usos i obres provisionals.
- Actes en sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat segons article 187.2.c del TRLUC.
- Instal·lació d’estacions base de telefonia mòbil si es dona algun dels supòsits següents:
  Que tinguin impacte en el patrimoni històrico-artístic o en l’ús privatiu i ocupació dels béns de domini públic.
  Que ocupin una superfície superior a 300 m², computant-se a tal efecte tota la superfície inclosa dins del tancament de l’estació o instal·lació.
  Que siguin de nova construcció i tinguin impacte en espais naturals protegits.
  Primera utilització i ocupació parcial dels edificis

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica.

Quan es pot demanar?
Quan es consideri oportú.

Preu
Segons la taxa establerta en l'ordenança fiscal.
 
Observacions
Es pot realitzar consulta prèvia mitjançant la pàgina web municipal, mitjançant correu electrònic o amb consulta presencial o telefònica a les dependències del Servei d’Urbanisme.
 
Pàgina web municipal: www.cerdanyola.cat/urbanisme
Adreça de correu electrònic: info.urbanisme@cerdanyola.cat
 
Telèfons del Servei d’Urbanisme:
Tel.: 93 580 88 88 ext.: 3560
Tel.: 93 591 41 22
Fax: 93 580 16 60

Formes de tramitació

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

A. DOCUMENTACIÓ ESSENCIAL I OBLIGATÒRIA COMUNA A TOTES LES ACTUACIONS:

- Plànol de planejament vigent a escala mínima 1/1.000 delimitant l’emplaçament objecte de l’actuació.
- Fulls d’assumeix de la direcció tècnica de l’obra.
- Projecte tècnic. La normativa d’obligat compliment s’ha de justificar a la memòria del projecte amb fitxes justificatives, documents bàsics, documents reconeguts, etc.
- Estudi de seguretat i salut.
- Exemplar degudament omplert del qüestionari d’Estadística, Edificació i Habitatge de la Generalitat per obres i instal·lacions de nova planta, ampliacions, rehabilitacions, reformes i enderrocs totals o parcials.
- Fotografies de la finca i de l’entorn (edificació, façanes, interiors, etc.) per poder contrastar l’estat actual dels elements urbanístics abans d’iniciar les actuacions, a fi i efecte de la futura verificació relacionada amb la devolució de les garanties de conservació dels elements urbanístics un cop finalitzin les actuacions sol·licitades.
- Document d'acceptació de gestió de residus signat per gestor autoritzat i justificant del dipòsit de la garantia per a la gestió.
- Justificant del dipòsit de la garantia per a la conservació dels elements urbanístics.
- Justificant del pagament de les taxes i impostos corresponents a l’actuació.
- Sol·licitud d’ocupació de la via publica, si escau.
 
B. DOCUMENTACIÓ ESSENCIAL SEGONS TIPOLOGIA (És obligatòria i addicional a la documentació de l'apartat A).
 
   B.1. Obra nova/rehabilitació/reforma/ampliació
   B.2. Intervenció en els edificis existents que alterin la configuració arquitectònica (art.2.2.b de la LOE)
 
- Emplaçament topogràfic georeferenciat, en format editable, a la xarxa geodèsica local i orientat a nord: el plànol ha d’estar visat pel Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics en Topografia, excepte en finques ordenades pel sistema d’alineació de carrer. La xarxa geodèsica local pot ser consultada a la pàgina web municipal: 
http://sig.cerdanyola.cat/cerdanyola/puntsgeo.php
- Programa del control de qualitat.
-Certificat municipal d'alineacions, en els supòsits següents: 
  Quan alguna de les finques tingui terrenys qualificats de sistema urbanístic (vials i altres sistemes de comunicacions, equipaments, zones verdes o serveis tècnics).  
  Quan alguna de les finques confronti amb terrenys qualificats de sistema urbanístic, excepte que es tracti de vials o altres sistemes de comunicacions.
(https://www.cerdanyola.cat/seu-electronica/tramits/certificat-dalineacio-de-vial-i-rasants-i-acta-de-replanteig)
Per obtenir el certificat municipal d’alineacions, cal presentar el plànol topogràfic visat, referenciat a la xarxa geodèsica local, en format digital (dwg).
- Certificat conforme l’emplaçament està lliure de servituds i/o afectacions per les línies elèctriques i/o altres instal·lacions existents. 
- Plànols i quadres de compliment de normativa amb plantes, alçats i seccions, indicant els paràmetres urbanístics: edificabilitat, ocupació, ARM, obtenció del punt de referència 0,00, separació a veïns, etc. 
- Plànol de l’espai públic existent, indicant el mobiliari urbà, senyals de trànsit, arbrat i demés elements. 
- Plànol de l’espai públic definitiu, definint característiques, cotes, materials i tipus de guals, voreres, paviments, escossells; alineacions, rasants i pendents. També s’indicarà el mobiliari urbà, senyals de tràfic, arbrat, etc… definitius. 
- En cas que sigui exigible, autorització administrativa per part d’altres organismes externs d’acord amb l’art. 16 del decret 64/2014 pel qual s’aprova el Reglament sobre la protecció de la legalitat urbanística, com: 
      Pre-sol.licitud d’AESA. Es pot consultar l’afectació al visor del link adjunt: https://www.seguridadaerea.gob.es/es/ambitos/servidumbres-aeronauticas/mapa-de-ssaa
      El tràmit de la pre-sol.licitud es pot cursar segons el link adjunt: https://sede.seguridadaerea.gob.es/SSAACiudadano/Presolicitudes/AltaPresolicitud)   
      Autorització ACA. Es pot consultar al visor del link adjunt: https://sig.gencat.cat/visors/VISOR_ACA.html)
- Projecte tècnic d’infraestructures comunes de telecomunicacions, en edificis plurifamiliars, si escau. 
 
B.3. Obres d’enderrocament total o parcial, AMB VISAT OBLIGATORI:
 
- Projecte tècnic visat. Ha de contenir l'estudi de seguretat i salut i amb un apartat específic per a la gestió d’amiant si n’hi ha, o bé un certificat signat per personal tècnic redactor conforme l’edifici no conté elements amb amiant. 
- Document de responsabilitat del promotor (art. 27.2d de les OOMM). 
Plànol/s de compliment de normativa amb plantes, alçats i seccions, indicant els paràmetres urbanístics: edificabilitat, ocupació, ARM, obtenció del punt de referència 0,00, separació a veïns, etc. 
- Plànol de l’espai públic existent, indicant el mobiliari urbà, senyals de trànsit, arbrat i demés elements.
- Plànol de l’espai públic definitiu, definint característiques, cotes, materials i tipus de guals, voreres, paviments, escossells; alineacions, rasants i pendents. També s’indicarà el mobiliari urbà, senyals de tràfic, arbrat, etc. definitius.  
- En cas que sigui exigible, autorització administrativa per part d’altres organismes externs d’acord amb l’art. 16 del decret 64/2014 pel qual s’aprova el Reglament sobre la protecció de la legalitat urbanística, com: 
    Pre-sol.licitud d’AESA, si l’enderroc no es fa exclusivament per mitjans manuals es pot consultar l’afectació al visor del link adjunt:
    El tràmit de la pre-sol.licitud es pot cursar segons el link adjunt: https://sede.seguridadaerea.gob.es/SSAACiudadano/Presolicitudes/AltaPresolicitud)   
    Autorització ACA. Es pot consultar al visor del link adjunt: https://sig.gencat.cat/visors/VISOR_ACA.html)
- Inscripció de l’empresa al RERA si hi ha gestió d’amiant. 
- Certificat de no afectació durant l’execució de les obres a les línies elèctriques i/ a altres instal·lacions existents.
 
B.7. Instal·lació d’infraestructures de serveis de subministrament (energia, aigua, sanejament, telefonia o similars) i col·locació d’antenes no subjectes a declaració responsable, AMB VISAT OBLIGATORI:
 
- Plànol d’emplaçament (cartografia a escala mínima 1:1000).
- El projecte tècnic ha d’estar visat amb els plànols de l’ocupació i de l’actuació en planta i secció. 
- Fulls d’ assumeix de la direcció tècnica de l’obra que han d’estar visats. 
- Si escau, informes favorables de les Administracions actuants pertinents (Diputació de Barcelona, Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola). 
- Certificat de no afectació durant l’execució de les obres a altres instal·lacions existents.
 
B.9. Instal·lació de Grua o grua mòbil:  
- Projecte tècnic, que ha de contenir l'estudi de seguretat i salut.
- Escriptura de constitució de societat i poders de la persona representant.
- Assumeix de tècnic-a competent de direcció i de coordinació de seguretat i salut. 
- Pòlissa de responsabilitat civil, per la grua torre indicant la seva vigència, que inclogui la instal·lació del la grua, fent constar el model, la seva ubicació, una cobertura de
responsabilitat civil de 300.506'05€ com a mínim i la justificació del pagament i número de RAE. 
- Certificat del pre-muntatge. 
- Certificat de no afectació durant l’execució de les obres a les línies elèctriques i/o a altres instal·lacions existents. 
- En cas que sigui exigible, autorització administrativa per part d’altres organismes externs d’acord amb l’art. 16 del decret 64/2014 pel qual s’aprova el Reglament sobre la protecció de la legalitat urbanística, com: 
     Pre-sol.licitud d’AESA. Es pot consultar l’afectació al visor del link adjunt: https://www.seguridadaerea.gob.es/es/ambitos/servidumbres-aeronauticas/mapa-de-ssaa 
     El tràmit de la pre-sol·licitud es pot cursar segons el link adjunt: https://sede.seguridadaerea.gob.es/SSAACiudadano/Presolicitudes/AltaPresolicitud)
     Autorització ACA. Es pot consultar al visor del link adjunt: https://sig.gencat.cat/visors/VISOR_ACA.html) 
- Descripció del nombre d’unitats per als que es sol·licita la primera ocupació parcial. 
- Justificació que les unitats sol·licitades esdevenen funcionalment independents i que s’acompleix amb les determinacions de l’art.43 del Reglament de protecció de la legalitat urbanística. 
- Reportatge fotogràfic de les façanes i de l’entorn. 
- Certificat de final d’obres i Annex A, visats. 
- Certificat de final d’obres (direcció d'execució, visat.
- Manual d’ús i manteniment, signat i visat. 
- Model de cadastre segons l’alta nova. 
- Documentació "as bulit" del projecte visada. 
- Certificat relatiu a la GR efectuada amb el gestor autoritzat i conforme a l'EGR aprovat. 
- Justificació del compliment de les condicions de la llicència. 
- Els plànols de les connexions als serveis definitius de subministrament, abastament i sanejamen.
- Justificació que es disposa de les connexions definitives als serveis. 
- En cas que les obres d’edificació restessin condicionades a la simultaneïtat de les obres d'urbanització, cal justificar que s’ha donat compliment de l'article 39 del Reglament de protecció de la legalitat urbanística i la seva recepció per part de l’Ajuntament. 
- Certificat del compliment de la normativa ICT, si escau.
 
NOTA
Els arxius en format pdf haurà d’estar correctament indexat amb els diferents apartats del projecte (marcadors).

Normativa

Actuacions previstes a l’article 187 del Text refós de la Llei d’urbanisme, aprovat per Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost.

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic