Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Informe d'habitatge per a reagrupament familiar de persones estrangeres

El reagrupament familiar és el procés pel qual una persona estrangera amb autorització per residir a Espanya pot sol·licitar el reagrupament un familiar (cònjuge, fills o filles o menors al seu càrrec, ascendents del reagrupant o del cònjuge).
L'informe d'adequació de l’habitatge a on residiran les persones a reagrupar és indispensable per sol·licitar el reagrupament familiar.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Les persones estrangeres que hagin residit a Espanya durant un any i hagin sol·licitat l'autorització per residir-hi, almenys, un altre any.

Quan es pot demanar?
Quan es consideri oportú.

Preu
Taxa fixada per la Generalitat de Catalunya.

Observacions
Abans de presentar la sol·licitud a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, cal sol·licitar una entrevista personal amb el Servei Municipal d’Immigració que assessora en el procés de sol·licitud, revisa la documentació. L’Ajuntament disposa de 30 dies hàbils per a la realització de l’inspecció ocular de l'habitatge i del document proposta per enviar a la Direcció General per a la Immigració.

En algun moment del procés un tècnic municipal haurà de fer una visita a l'habitatge. 

Per a qualsevol tipus de consulta, la persona interessada es pot adreçar a:
PROGRAMA MUNICIPAL D'IMMIGRACIÓ
av. Espanya 6-C. Àrea Social
tlf: 93 580 88 88 ext. 4008

correu electrònic: immigracio@cerdanyola.cat

Emissió i notificació de l'informe per part de la Generalitat de Catalunya
El Departament de Benestar Social i Família, mitjançant la Direcció General per a la Immigració, emetrà un informe d’adequació de l’habitatge favorable o desfavorable en funció que s’acrediti suficientment la seva idoneïtat per atendre les necessitats del reagrupant i les dels familiars reagrupats.
L’informe es fonamentarà en la documentació que acompanyi la sol·licitud, en l'informe tècnic elaborat per l’Ajuntament on la persona reagrupant tingui el seu domicili habitual i, si és el cas, en la informació consultada a altres Administracions o organismes. Aquest informe s’enviarà a la persona estrangera sol·licitant per via postal o via electrònica segons el que s’hagi fet constar en el formulari de sol·licitud.
 
Transcorreguts 30 dies hàbils des de la data de presentació de la sol·licitud, i en cas de no haver rebut notificació de l’informe sol·licitat, es pot consultar l’estat de la tramitació trucant al telèfon 012.

 

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

Sol·licitud d'informe d'arrelament social (MODEL INF01 GENCAT). El model de sol·licitud es facilita a l'oficina d'Immigració a l'av. Espanya 6-C.
- Dades personals:
Original i fotocòpia de la Targeta d’Identificació d’Estranger (TIE).
Original i fotocòpia del passaport on aparegui la fotografia del titular, les dades personals i la caducitat del document o la seva pròrroga.
- Taxa de l’informe: justificant de pagament de la taxa.
- Tinença de l’habitatge:
En cas de propietat: escriptura de la propietat degudament registrada en el Registre de la Propietat, o amb els tràmits iniciats o últim rebut corresponent a un subministrament de l’habitatge.
En cas de lloguer:
- Contracte de lloguer degudament registrat i amb el dipòsit de fiança a l’Institut Català del Sòl (Incasòl).
- Últim rebut corresponent al lloguer de l’habitatge.
- Últim rebut corresponent a algun subministrament de l’habitatge.
En altres casos: document que fonamenta el dret d’ús de l’habitatge (contracte de treball que especifica l’ús de l’habitatge, escriptura pública que reconeix el dret real, permís de cohabitació, etc.).
 

 

Més informació

TAXA DE L'INFORME
 
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic