Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Al·legació a denúncia per infracció de trànsit

Presentar al·legacions a la notificació d'una denúncia o un recurs de reposició contra la notificació de la sanció.

1- Al·legacions a la notificació de la denúncia
La persona conductora i/o titular d'un vehicle pot presentar al·legacions a la notificació de la denúncia per infracció dels preceptes de la Llei de Seguretat Vial.

Termini per presentar al·legacions
El termini per presentar al·legacions, comença des del mateix moment de la comissió de la infracció, si la butlleta s'entrega en mà, o dins dels 20 dies naturals a partir de l'endemà de la data en què es rep la notificació en el domicili o es fa la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Si es paga la multa ja no es poden presentar al·legacions, ni presentar cap recurs.

La presentació d'al·legacions implica
Renunciar al pagament de la denúncia amb bonificació, i en cas de realitzar el pagament es tindran per no presentades.

La paralització de la tramitació de la multa fins que recaigui resolució estimatòria o desestimatòria de les al·legacions.

Vies de reclamació
Si la resposta es desestimatòria es podrà presentar recurs potestatiu de reposició, o directament recurs davant els jutjats contenciosos administratius.

 

2- Recurs a la notificació de la sanció
Si les al·legacions es presenten quan s'ha emès la notificació de la sanció es considera un recurs de reposició.

Termini per presentar recurs de reposició
El termini per presentar recurs de reposició és d'un mes des de la notificació de la sanció al domicili o de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

La presentació del recurs implica
La presentació d'un recurs de reposició no paralitza la tramitació de la multa. Per tant, si no es paga pot passar a executiva.

Vies de reclamació
Contra la resolució del recurs de reposició es podrà interposar recurs davant els jutjats contenciosos administratius.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
La persona denunciada.

Quan es poden presentar?
Quan es consideri oportú.

Observacions
Cal indicar el número de denúncia i matrícula del vehicle per poder fer el seguiment.

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

Si escau, qualsevol document que es consideri justificant de les al·legacions que es presenten.
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic