Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Ajuts econòmics a les famílies 2025

TERMINI DE PRESENTACIÓ DEL 4 DE NOVEMBRE AL 10 DE DESEMBRE
 
 Es tracta d'un ajut ecòmic per a persones o unitats familiars que presentin vulnerabilitat econòmica que dificulti el pagament de les despeses ordinàries.

 

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Aquelles persones o unitats familiars que presentin vulnerabilitat econòmica que dificulti el pagament de les despeses ordinàries.   

Quan es pot demanar?
Durant el termini de presentació establert per l'Ajuntament.

Preu 
Aquest tràmit gratuït.

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

- Fotocòpia de l’últim rebut de lloguer o de la última quota d’hipoteca de l’habitatge habitual, a nom d’un dels membres de la unitat familiar.

- Fotocòpia del pagament del Tribut Metropolità de l’Àrea Metropolitanade Barcelona corresponent a l'any anterior a la sol·licitud de l'ajut.

- Si l’habitatge habitual és de lloguer, fotocòpia del contracte de lloguer a nom d’un dels membres de la unitat familiar, on consti que l'import de l'IBI està expressament repercutit en el preu del lloguer.

- Si és el cas, document acreditatiu del percentatge de titularitat d’altres béns immobles diferents a l’habitual.

- Informe de vida laboral actualitzat emès per la Tresoreria de la Seguretat Social.

Aquest document es pot sol·licitar de dues maneres:

* A la pàgina web de la Tresoreria de la Seguretat Social: sede.seg-social.gob.es/wps/portal/sede/sede/Inicio

* Presencialment, amb cita prèvia per a l'oficina de Cerdanyola del Vallès: sede.legal/citas/cerdanyola-del-valles/seguridad-social

- De tots els membres de la unitat familiar majors de 18 anys en situació d’atur, justificant de la percepció, o no, de la prestació d’atur durant l’any anterior a la sol·licitud de l'ajut, indicant el seu import i temporalitat. Es pot sol·licitar:

 * A la pàgina web del SEPE: www.sepe.es 
 * Atenció telefònica: ciutadania núm. 936190998 (el certificat es remet al domicili que figura a la seva base de dades).

NOTA 1: Les Oficines de Treball de la Generalitat no emeten aquest tipus de justificant.

NOTA 2: No cal demanar aquesta documentació si no s’està d’alta al Règim de Seguretat Social.

- En el cas que algun dels membres de la unitat familiar rebi algun tipus d’ingrés corresponent a rendiments no contributius, excepte els de la Seguretat Social, caldrà aportar la corresponent documentació acreditativa. Concretament, ingressos per prestacions de la Llei de Dependència, prestacions a favor de familiar, indemnitzacions per acomiadament, prestacions per acolliment familiar, pensions d’aliments percebudes per part deles persones progenitores en virtut de decisió judicial o altres prestacions o complements econòmics previstos a la Llei de l'Impost sobre la Renda de Persones Físiques.

- De tots els membres de la unitat familiar amb contracte de treball, certificat de retencions i ingressos a compte de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent o en el seu defecte la declaració de renda, qualsevol dels dos documents corresponents a l'any anterior a la sol·licitud de l'ajut.-  Si algun membre de la unitat de convivència ha iniciat una relació laboral a l'any vigent, fotocòpia del tots els fulls de salari.

- Si algun membre de la unitat de convivència és autònom, fotocòpia el Model 130 o 131 del quart trimestre de l'any vigent.

- Si algun membre de la unitat de convivència rep alguna pensió, document justificatiu de la pensió que es va percebre l’any anterior a la demanda de l'ajut, emès per l’organisme que la paga o per l’entitat bancària on es rep.

- En el cas de pares o mares separats/des o divorciats/des, sempre que la custòdia no sigui compartida:

* Sentència de separació o divorci, o conveni regulador, on consti l’assignació econòmica que rep el pare o la mare sol·licitant de l'ajut econòmic a les famílies.

* Si existeix incompliment de la pensió d'aliments, fotocòpia de la reclamació presentada al Jutjat.

* Si existeixen modificacions del conveni regulador o la sentència, fotocòpia de l’actualització.

* En el cas de pare o mares separats/des o divorciat/des, que la custòdia sigui compartida, caldrà especificar-ho en l’apartat de la declaració complementària d’aquesta sol·licitud. 

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic