Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit sense certificat Tràmit amb certificat Alta o canvi de domicili de persones en el Padró Municipal d'Habitants

- Inscripció d'alta de persones en el padró municipal d’habitants per trasllat des d'un altre municipi de l’Estat espanyol o bé per trasllat des de l’estranger o alta d'aquelles persones que no consten al padró d'habitants de Cerdanyola del Vallès, encara que continuïn vivint a la ciutat.
 
- Inscripció de canvi de domicili de residència de persones ja inscrites en el padró municipal d’habitants de Cerdanyola, però que han canviat de domicili de residencia dintre del municipi.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona amb implicació en un expedient de Població.

Quan es pot demanar?
En el moment d'arribada al municipi o de canvi de residència dintre de Cerdanyola.

Preu
Aquest tràmit és gratuït.

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

Documentació que cal aportar

Cal tenir present:
 
- Els documents s'accepten en els idiomes oficials: català i castellà.
- La documentació ha de ser original.
- La documentació identificativa ha d’estar en vigor
- La validesa de l'autorització és d'un mes a partir de la data que consti al document
- L'Ajuntament està facultat per sol·licitar documentació addicional acreditativa de la residència habitual per comprovar la veracitat de les dades contingudes al Padró municipal d'habitants
 
Cal aportar:
 
Documentació acreditativa de la identitat original i en vigor de totes les persones que s'hagin d'empadronar, depenent del cas:
- Persones espanyoles: DNI
- Persones de la Unió Europea, Noruega, Islàndia, Liechtenstein i Suïssa: targeta de residència o passaport o document d'identitat del país d'origen. En cas d'aportar certificat del Registre Central d'Estrangers, RCE, aquest s'ha d'acompanyar sempre pel passaport o pel document d'identitat del país d'origen.
- Persones de la resta de països: targeta de residència o passaport.
- Resguard de presentació de sol·licitud de protecció internacional, mentre aquest estigui vigent (a partir de la primera data de validesa i fins la segona data)
- Fitxa d'inscripció MENA (Menor Estranger No Acompanyat) expedida pel Ministeri de l'Interior.
- Menors de 14 anys de qualsevol: un dels documents indicats anteriorment, i si no en tenen, llibre de família o certificat de naixement.
 
Acreditació de la representació de menors i de persones amb discapacitat per a l’exercici de la seva capacitat jurídica:
- En menors no emancipats: Llibre de família o certificat de naixement.
- En persones amb discapacitat per a l’exercici de la seva capacitat jurídica: autorització o resolució judicial que acrediti la representació.
 
Empadronament amb tots dos progenitors:
   Les dues persones progenitores han de signar el full padronal o model d’autorització de menors aportant document d’identitat dels signants.
 
Empadronament amb un sol progenitor:
- Autorització de les dues persones progenitores mitjançant la signatura del Full padronal o model d’autorització de menors aportant document d’identitat dels signants.
- Si la guarda i custodia és compartida i la resolució no es pronuncia sobre el lloc d’empadronament, caldrà aportar sempre el mutu acord d’ambdós  progenitors o una resolució judicial que es pronunciï expressament sobre l’empadronament. 
- Excepcionalment, en determinats supòsits, declaració responsable que justifiqui la impossibilitat d’obtenir la signatura de l’altre progenitor, segons model que es proporciona a l’OAC.
- Menors tutelats: en els supòsits de tutela, acolliment, etc. la representació s'acreditarà mitjançant l'aportació de la resolució judicial o administrativa corresponent.
 
Documentació acreditativa del domicili:
- Documentació acreditativa del dret d’ocupació de l’habitatge. Habitualment, escriptura de propietat o contracte de lloguer vigent  i original signat a mà o contracte de lloguer original en format electrònic signat digitalment per totes les parts. No s'admeten contractes mixtes, és a dir una part signada digitalment i l'altra a mà. Si el contracte de lloguer no està expressament vigent (per exemple, s’ha prorrogat expressament però no consta cap documentació escrita de què s’ha produït aquesta pròrroga) també s’haurà d’aportar acreditació bancària del pagament del lloguer o darrer rebut de pagament on han de constar les dades necessàries per identificar el lloguer. En cas que hi hagi usdefruit cal l'autorització expressa del titular del dret.
- Escriptura d'acceptació d'herència, en el cas d'habitatges heretats. 
- Nota simple del Registre de la Propietat.
- Autorització de la persona amb títol habilitant per a l’ocupació de l’habitatge (propietària o llogatera) acompanyada de copia del document identificatiu d’aquesta.
 
Empadronament en domicili col·lectiu:
  
En cas que la persona sol·licitant es vulgui inscriure en un domicili col·lectiu, com ara un hotel o una residència, és necessari un document d'autorització de la persona responsable amb la signatura original i segellada, amb nom, l'adreça i el NIF, i respecte de les persones a empadronar-se, nom, cognoms i document d'identitat.
 
Empadronament sense poder acreditar el dret d'ocupació de l'habitatge:
 
- Les persones que resideixen de manera habitual i contínua en un habitatge del municipi encara que no disposin de cap document que els acrediti per poder ocupar-lo poden sol·licitar el seu empadronament en aquest habitatge, 
- Aquesta sol·licitud s'haurà de fer de forma presencial a l’Oficina d'Atenció  Ciutadana i caldrà aportar tots els documents d'identitat originals i vigents (DNI, NIE, passaport,certificat de naixement, llibre de familia, etc) de totes les persones que s'hi volen empadronar.
- A partir de la presentació de la sol·licitud és procedirà pels mitjans legals que es cregui més oportuns (visita a domicili o qualsevol altre que es pugui establir) a la comprovació de la residència de les persones sol·licitants en l'habitatge indicat.
- Un cop verificada la residència de les persones es comunicarà que poden tramitar el seu empadronament.
 
Si el tràmit el fa una tercera persona en representació de la persona interessada:
- La documentació descrita anteriorment.
- El model "Autorització del representant" que trobareu a l'apartat "Documents relacionats" d'aquest tràmit concret o a l'apartat "Sol·licitud genèrica".
 
L'Ajuntament està facultat per sol·licitar documentació addicional o a realitzar les actuacions necessàries per comprovar la veracitat de les dades contingudes al Padró municipal d'habitants.

Normativa

Termini de resolució:
Tres mesos

Normativa:
 
Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Subsecretaria, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonómica i Local, per la que es dicten instruccions tècniques als Ajuntaments sobre la gestió del Padró Municipal (BOE 02/05/2020)."
 

 

Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic