Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Comunicació prèvia de modificació no substancial d'un establiment i d'un espectacle o activitat recreativa

És el tràmit a través del qual la persona o empresa titular d'una activitat que disposa de llicència o comunicació prèvia vigent, posa en coneixement de l’Ajuntament que procedeix a realitzar-hi una modificació no substancial.
 
Modificació no substancial dels establiments i de les seves instal·lacions: les modificacions dels establiments i de les seves instal·lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, estan sotmeses a aquesta comunicació prèvia quan siguin no substancials (excepte gran rehabilitació) d’acord amb el que disposa el Codi tècnic de l’edificació. En cas que, segons el que disposa l’esmentat Codi tècnic, la modificació sigui substancial (gran rehabilitació), caldrà sol·licitar una nova llicència o autorització o presentar una nova comunicació prèvia.
 
Modificació no substancial d’espectacles públics o activitats recreatives inclosos en la llicència o comunicació prèvia: la persona organitzadora o titular de l’establiment ha de formalitzar la comunicació prèvia de la modificació a l’Ajuntament que ha atorgat la llicència o davant del qual ha presentat la comunicació prèvia, si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la que es vol modificar la llicència o la comunicació prèvia no estan sotmeses a requeriments addicionals als exigits inicialment. En els altres casos, l'ampliació o la modificació de la llicència o la comunicació prèvia de l’establiment, per tal d’incloure-hi nous espectables o activitats recreatives, estarà subjecta a l’obtenció d’una nova llicència o la formalització d’una nova comunicació prèvia.
 
Requisits previs
- Obtenció de les certificacions o llicències específiques que, si és el cas, puguin exigir les normes sectorials per a l’exercici de l’activitat.
- Informe i certificació de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis quan la modificació afecti a activitats incloses en el annexos I o II de la Llei 3/2010 o només certificació de l’acte de comprovació favorable quan es tracti d’una activitat inclosa a l’annex d’activitats amb risc d’incendis de l’Ordenança municipal, sempre que la modificació no substancial comporti afectació en aquest àmbit.
- Obtenció de les llicències, autoritzacions o concessions relatives a utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau.
- Haver pagat la corresponent taxa associada a aquest tràmit.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
La persona física o jurídica que vol fer la modificació no substancial d'un establiment i d'un espectacle o activitat recreativa, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.

Quan es pot demanar?
La comunicació ha de formalitzar-se abans de realitzar la modificació no substancial.

Preu
La taxa establerta en l'ordenança fiscal.

Termini de resolució
No hi ha resolució.
Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l'Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l'activitat comunicada. La presentació de la comunicació faculta a l’Ajuntament per a verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.
Un cop efectuada la comunicació per part del titular de l’activitat, l’Ajuntament la inscriurà al Registre municipal d’activitats. A l’esmentat Registre hi constarà que l’activitat ha estat comunicada i, en conseqüència, que ha iniciat el seu funcionament.

Silenci administratiu
No opera.

Observacions
Si el nou espectacle o la nova activitat recreativa amb la qual es vol modificar la llicència està sotmès per l’Ordenança d’espectacles o per la resta de normes d’aplicació a requeriments addicionals als exigits inicialment, per tal d’incloure-hi el nou espectacle caldrà tramitar una nova llicència.
Les modificacions dels establiments i de les seves instal·lacions, ja sigui per transformació, adaptació o reforma, ampliació o reducció, o canvi o desplaçament, estan sotmeses a l’obtenció d’una nova llicència o autorització quan siguin substancials, segons el que disposa el Codi tècnic de l’edificació.
Caldrà presentar el pla d’autoprotecció, si cal, d’acord amb el que disposa el Decret 82/2010, en el termini màxim de sis mesos des de l’inici de l’activitat a través del Registre electrònic de plans d’autoprotecció - Hermes.

 

Formes de tramitació

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

1. Comunicació prèvia d'acord amb model normalitzat que inclou la declaració responsable següent:
- Que en cas d’actuar com a representant legal, es disposa de tots els poders necessaris per presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions. 
- Que les dades consignades en la comunicació són certes, així com tota la documentació que s’adjunta. 
- Que es disposa de la pòlissa o el contracte d’assegurances o altres garanties que cobreixen la responsabilitat d’acord amb les característiques de l’establiment o de l’activitat modificada, amb els imports especificats en el Decret 112/2010, de 31 d’agost. Cal que s'adjunti la còpia del rebut vigent. 
 
2. Documentació tècnica, presentada en forma de memòria o estudi ambiental, requerida per la normativa sobre sorolls, escalfament, contaminació acústica, residus i vibracions i, en tot cas, la que determini la normativa sobre prevenció i control ambiental segons correspongui en funció de les característiques de l’establiment i de les activitats a desenvolupar-hi. 
 
3. Llicències, autoritzacions o concessions relatives a la utilització o aprofitament de béns del domini públic, si escau (referència a aquestes, si les atorga l’Ajuntament). 
 
4. Acreditació d’haver obtingut la llicència d’obres o d’haver presentat la comunicació prèvia d’obres quan procedeixi. 
 
5. En matèria de seguretat:
- Document acreditatiu d’haver realitzat el control preventiu en matèria d’incendis i el certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis si es tracta d’activitats incloses als annexos 1 o 2 de la Llei 3/2010. 
- Certificat de l’acte de comprovació favorable en matèria d’incendis emès per una entitat col·laboradora de l’Administració o la seva referència si aquest ha estat emès pels serveis tècnics municipals si es tracta d’activitats, instal·lacions o establiments incloses a l’annex II d’activitats amb risc d’incendis de l’Ordenança d’intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives. 
 
6. Si escau, declaració responsable en matèria de salut alimentària si és un establiment afectat pel Reial Decret 191/2011, de 18 de febrer, sobre Registre General Sanitari d'Empreses Alimentàries i Aliments.
 

Normativa

Espectacles:
• Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives. 
• Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives. 
• Ordenança d’intervenció municipal en espectacles públics i activitats recreatives.
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic