Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Comunicació d'inici i modificació substancial d'activitat en un establiment amb projecte tècnic i certificat

La persona interessada comunica l'inici i modificació substancial d'una activitat econòmica inclosa en l'annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre de facilitació de l'activitat econòmica i s'adjunta el projecte i certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la noramativa vigent per a l'exercici de l'activitat.
Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics.

Requisits previs:
- Disposar de la corresponent llicència o comunicació prèvia d’obres quan correspongui.
- L'activitat a desenvolupar ha de ser compatible amb el planejament urbanístic.
- Disposar del projecte i certificat tècnics de l'activitat, redactat per personal professional acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l'exercici de l'activitat, instal·lació o establiment, signat per un tècnic. - Disposar de tots els títols necessaris per a l'exercici de l'activitat.

En cas que l'activitat a desenvolupar es consideri de risc important en matèria d'incendis, segons el que preveu la Llei 3/2010 cal:
- Obtenir l'informe previ en matèria d'incendis i contactar amb una entitat col·laboradora de l'Administració per tal d'obtenir el certificat d'acte de comprovació favorable en matèria d'incendis.
- Disposar del corresponent certificat de comprovació favorable en matèria d'incendis (si s'escau).
- Haver fet el pagament de la taxa municipal associada a aquest tràmit.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment.

Quan es pot demanar?
Cal presentar-la abans d'iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme i sempre i quan la intervenció prèvia preceptiva segons la normativa sectorial hagi finalitzat favorablement.

Preu
Segons la taxa establerta en l'ordenança fiscal.

Termini de resolució
No hi ha resolució. Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta a l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Silenci administratiu
No opera.

Observacions
La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l'activitat facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l'ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l'inici de l'activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena. L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Formes de tramitació

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

1. Comunicació prèvia d'acord amb model normalitzat.
2. Projecte tècnic. En cas de tractar-se d'un establiment comercial amb una superfície de venda compresa entre 400 i 2.499 m2, o un establiment comercial singular amb una superfície compresa entre 400 i 4.999 m2, el projecte a més haurà de contenir
- Plànol de situació.
- Plànol de la planta de l'establiment en què consti la superfície de venda amb la distribució de l'oferta comercials
- Plànol en què consti la dotació de places d'aparcament mínimes. En el cas que estigui justificada una rebaixa de places d'aparcament, cal disposar de l'informe justificatiu municipal corresponent.
3. Certificat de personal tècnic competent que sigui responsable de la posada en funcionament de l'activitat d'acord amb el projecte presentat.

Normativa

Llei 18/2020, de 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.
Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d'incendis.
Decret llei 1/2009, del 22 de desembre, d'ordenació dels equipaments comercials.
 
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic