És la comunicació que les companyies subministradores de serveis públics d’aigua, electricitat i gas han de tramitar aportant el formulari normalitzat disponible a tals efectes completament emplenat per a autoritzar en forma prèvia l’execució d’obres de connexió, substitució, sondatges de comprovació i reparació d’avaries de les infraestructures de serveis tècnics existents a què fa referència la lletra a de l’article 34.5 bis del Decret Legislatiu 1/2010, del 3 d’agost, que aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme de Catalunya (TRLUC).
S’entendran com a obres de connexió les consistents a l’execució d’escomeses domiciliàries de connexió a la xarxa de subministrament que afronti a finca a subministrar, l’execució d’instal·lacions d’equips i instal·lacions connexes en xarxa preexistent de subministrament que no comporti estesa del seu traçat i les obres de connexió puntual entre trams de xarxa per a eliminar punts morts.
Aquestes obres s’autoritzaran mitjançant llicència urbanística prèvia quan comportin:
- Estesa de ramal per ampliació de xarxa per donar servei a finques no subministrades o per implantació de nova xarxa.
- Afectació de béns en règim de protecció patrimonial cultural o urbanística.
- Obres en sòl no urbanitzable o en sòl urbanitzable no delimitat no incloses en projectes d’actuació específica.
Aquestes actuacions no requeriran autorització per comunicació prèvia o llicència quan siguin definides en una ordre d’execució amb el detall del projecte tècnic exigible o en plans o projectes d’urbanització aprovats per l’Ajuntament d’acord amb les lletres 'a' i 'c' de l’art. 187.ter i a l’art. 190.1 TRLUC.
La comunicació prèvia habilita a l’execució de l’obra durant el termini d'un any a comptar des de l’endemà del lliurament del document electrònic de la placa que caldrà exhibir en lloc visible degudament emplenada, que habilitarà l’ocupació de temporal de la via pública per executar les obres comunicades, de conformitat amb el règim jurídic d’obres en via pública.
El lliurament de la placa s’efectuarà mitjançant notificació electrònica, que procedirà un cop acreditat el pagament de la fiança, d’acord amb l’import establert a la resolució d’autorització d’ocupació temporal de la via pública.
Abans d’exhaurir-se el termini màxim d'1 any per executar les obres sense finalitzar-les, es podrà sol·licitar una pròrroga per un termini màxim de 6 mesos, subjecte a la taxa corresponent.
Tramitació
Qui ho pot demanar?
El pot demanar qualsevol de les companyies titulars de xarxes subministradores de serveis públics d’aigua, electricitat i gas a través de persona autoritzada o representant, degudament acreditat.
Quan es pot demanar?
Quan es consideri oportú.
Taxa o preu públic
La taxa que estableixi l'ordenança fiscal.
Observacions
Es poden realitzar consultes prèvies sobre el règim aplicable i el tràmit a complir a través de la pàgina web municipal, mitjançant correu electrònic o amb consulta presencial o telefònica a les dependències del Servei d’Urbanisme.
Pàgina web municipal: www.cerdanyola.cat/urbanisme
Adreça de correu electrònic: info.urbanisme@cerdanyola.cat
Telèfons del Servei d’Urbanisme
Tel.: 93 580 88 88 ext.: 3560
Tel.: 93 591 41 22
Fax: 93 580 16 60