Cal tenir present:
- Els documents s'accepten en els idiomes oficials: català i castellà.
- La documentació ha de ser original.
- La validesa de l'autorització és d'un mes a partir de la data que consti al document.
- L'Ajuntament està facultat per sol·licitar documentació addicional acreditativa de la residència habitual per comprovar la veracitat de les dades contingudes al Padró municipal d'habitants.
Cal aportar:
- Llibre de família o certificat de naixement, on consti la inscripció del nadó en el Registre Civil de l'infant.
- Original del DNI de la persona progenitora que fa el tràmit.
- Autorització signada per les persones progenitores, en el cas que el tràmit el realitzi una altra persona, acompanyada del document d'identitat de les persones que autoritzen.
En cas que el/la nounat-ada s'empadroni únicament amb una de les persones progenitores s'ha de presentar, a més, un d'aquests documents:
- Guàrdia i custòdia atorgada a aquesta persona progenitora i model autorització d'empadronament de menors, signat per la persona progenitora que no s’empadrona o no hi figura empadronada, acompanyada de la fotocòpia del document d'identitat.
- Sentència judicial on es fixa que el nadó residirà amb aquesta persona progenitora.
- Resolució judicial que estableixi on ha d'empadronar-se l'infant.
En cas que el nounat-ada s'empadroni amb persones diferents a les persones progenitores han de portar, a més, un dels següents documents:
- Autorització conjunta dels representants legals de l'infant, amb la signatura original i el document d'identificació d'ambdós.
- Resolució judicial on s'estableixi on ha d'empadronar-se el/nounat-ada.