Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Servei de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és un servei per informar i assessorar en matèria de consum.

Abans de presentar una reclamació a l'OMIC, es necessari que la persona reclamant hagi presentat reclamació previa davant l’empresa o establiment a qui es reclama i hagi deixar passar un termini de dies. La reclamació ha d'incloure tota la documentació relacionada, factures, mails, whatsapp.

El fet de presentar una reclamació i que s’accepti no presuposa que la persona reclamant tingui raó o que l'OMIC en sigui competent. La reclamació serà estudiada i es procedirà d’acord amb la legislació vigent. S’informarà a la persona interessada dels tràmits que es facin en cada moment.


Les seves actuacions es concreten en:
- Informar, assessorar i orientar a les persones interessades sobre l’exercici dels seus drets en matèria de consum. 
- Rebre i tramitar queixes, reclamacions i denúncies en matèria de consum. 
- Dur a terme actuacions informatives en matèria de consum.

Tanmateix, l'OMIC no és competent:
- Quan el tema no és de consum o hi ha danys i perjudicis que s'han de resoldre per via judicial.
- Quan el reclamat és un particular; per exemple, per conflictes entre un llogater i el propietari particular d’un habitatge.
- Quan es tracta de relacions amb l'Administració; per exemple, queixes per impostos, multes o serveis públics no prestats adequadament.
- Quan es tracti de reclamacions a les companyies d’assegurances, ja que la persona interessada s’ha d’adreçar a la figura del defensor de l’assegurat de la companyia corresponent.
- Quan es tracti de reclamacions a les entitats financeres (bancs i caixes d’estalvis), ja que la persona interessada s’ha d’adreçar a la figura del defensor de l’assegurat de l’entitat financera corresponent, llevat que hi ha excepcions en alguns casos de reclamacions massives.
- Les empreses i els professionals estan exclosos d'aquest servei. Només fer ús d'aquest servei les empreses i professionals que reclamin per un servei com a consumidors finals, és a dir, que no utilitzin el servei per a la venda o compra d’un component, producte o servei que es ven.
 

 

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica que es es trobi dintre dels casos indicats.
Per ser atès per l’OMIC cal sol·licitar cita prèvia, indicant el motiu de la petició. Es pot sol·licitar presencialment a l'OAC o per telèfon al 93 580 88 88.

Quan es pot demanar?
Quan es consideri oportú.

Preu
Aquest tràmit és gratuït.
 
Preu 
Tràmit gratuït.
 
 

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic