Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Informe d'integració social

És un informe preceptiu per acreditar la integració social en el procés d'obtenció d'una autorització de residència temporal per arrelament social. 
La Generalitat de Catalunya, mitjançant la Direcció General d’Immigració, és l’únic òrgan competent per a l’emissió i notificació dels informes, però l’elaboració del document proposta, previ a l’informe de la DGI, correspon a l’Ajuntament a on consta empadronada la persona sol·licitant.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física estrangera no comunitària major d'edat o major de 16 anys amb autorització de la persona representant legal, empadronada a Cerdanyola, que vulgui tramitar, renovar o modificar l'autorització de residència temporal per arrelament social.
 
La persona ha de tenir assolida una competència lingüística bàsica en català i en castellà si poder donar informació bàsica sobre si mateixa, descriure de manera senzilla aspectes de la seva experiència o entorn personal i mantenir converses breus. També pot acreditar aquesta competència lingüística mitjançant la certificació de coneixements lingüístics:
a) Pel que fa a la llengua catalana, mitjançant un certificat oficial de nivell A2 o superior emès per la Direcció General de Política Lingüística o altres organismes públics competents o un certificat emès pel Centre de Normalització Limgüística o per entitats conveniades amb aquest ens.
b) Pel que fa a la llengua castellana, mitjançant un certificat oficial de nivell A2 o superior emès pel Departament d’Ensenyament, per un altre organisme públic competent o bé per entitats conveniades amb aquests organismes.

Si la persona interessada no compleix algun d’aquests requisits, l’ajuntament competent emetrà proposta desfavorable motivant-la en la inadequació de la sol·licitud.

Quan es pot demanar?
Quan es consideri oportú.
Abans de presentar la sol·licitud a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, cal sol·licitar entrevista amb el personal tècnic del Programa Municipal d’Immigració que assessora en el procés de sol·licitud, revisa la documentació i valora les competències lingüístiques en català i castellà.
 

Per a qualsevol tipus de consulta, la persona interessada es pot adreçar a:

PROGRAMA MUNICIPAL D'IMMIGRACIÓ
93 580 88 88
immigracio@cerdanyola.cat
 
Preu
Aquest tràmit és gratuït.
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic