Identifica't

Acrediteu-vos com a usuari per a accedir a la carpeta

Tràmit amb certificat Ajuts per al lloguer d'habitatge

Tipus d'ajuts al lloguer:

Ajut MITMA
Aquest ajut està destinat a persones entre 36 i 64 anys que siguin titulars d'un contracte de lloguer de l'habitatge que constitueix el seu domicili habitual i permanent a Catalunya.

Ajut Gent gran
Aquest ajut està destinat a persones que l'any de la convocatòria tinguin o facin 65 anys o més, durant l'any de la convocatòria, i que siguin titulars d'un contracte de lloguer de l’habitatge que constitueix el seu domicili habitual i permanent a Catalunya.

Ajut Jove
Aquest ajut està destinat a persones entre 18 i 35 anys que siguin titulars d'un contracte de lloguer de l’habitatge que constitueix el seu domicili habitual i permanent a Catalunya.

Tramitació

Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física

Quan es pot demanar?
Dintre del termini establert per la Generalitat de Catalunya.

Preu:
Aquest tràmit és gratuït.
Observacions:
Per a atenció presencial, caldrà que aneu a l'Oficina Municipal d'Habitatge.

OFICINA MUNICIPAL D'HABITATGE
C/ Fontetes, 3
Horari de 09.00 a 14.00 h. de dilluns a pendres. Sense cita prèvia.

Formes de tramitació

  • Presencial
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) CENTRAL
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 hores
    Dimarts i dijous de 15 a 18 hores
    Horari d'estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost)
    De dilluns a divendres de 8:30 a 14 hores
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Serraparera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dilluns, dimecres i divendres de 8:30h a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) Guiera
    Horari d'hivern (de l'1 de setembre al 30 de juny) 
    Dimarts i Dijous de 8:30 a 14:30 hores
    Horari d'estiu: Romandrà tancada
     
    Per fer la tramitació presencial cal demanar cita prèvia a l'OAC mitjançant la web https://citaprevia.ubintia.com/cerdanyola i portar els impressos de la sol·licitud i la documentació indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR.

     

  • Electrònica
    Servei de 24 hores al dia, 365 dies a l'any
     
    Per iniciar la tramitació electrònica, al final d'aquesta pàgina heu de fer clic a TRAMITAR AMB CERTIFICAT.
     
    S'obrirà un formulari electrònic que us permetrà fer un tràmit en nom propi o en representació d'una altra persona, pel que necessitareu una autorització de representació.
     
    No us oblideu d'adjuntar la documentació requerida per aquest tràmit, que estarà indicada a l'apartat DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

Documentació que cal aportar

- Sol·licitud específica de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya.
 
- Document d'identificació: 
     DNI vigent de totes les persones empadronades en l'habitatge.
     Ciutadans de la Unió Europea: Certificat de registre de ciutadans de la Unió Europea vigent
     Residents no comunitaris: NIE i targeta d'identitat d'estranger (TIE) vigent
 
- Contracte de lloguer vigent de l'habitatge/habitació/cessió d'ús vigent a nom de la persona sol·licitant.
 
- Rebuts de lloguer pagats de l'any vigent fins a la data de la sol·licitud de l'ajut. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
 
- Document de transferència bancària signat i segellat pel banc o certificat de titularitat del compte a on es vol rebre l'ajut.
 
- Sentència de separació o divorci o conveni regulador , si escau.
 
- Llibre de família, en cas de menors d'edat que constin a la sol·licitud.
 
- Certificat acreditatiu de discapacita, si escau.
 
- Carnet de família nombrosa o monoparental vigent, si escau
 
- Altres situacions a acreditar: percepció de d'ingrés mínim vital, situació de violència de gènere, etc.
 
Ajuntament de Cerdanyola del Vallès
Pl. Francesc Layret, s/n
08290 Cerdanyola del Vallès
Tel. 935 80 88 88
Projecte desenvolupat per Projecte desenvolupat per eCityclic